Ako skontrolovať grafický dizajn značkového papierového pohára?

Sprievodca krok za krokom, ako skontrolovať grafický návrh, farby a náhľad na papierový pohár s vlastnou tlačou

1. Kontrola technických aspektov

Prejdite si všetky pokyny na všetkých stránkach príslušnej šablóny značkového výrobku

Zvyčajne tieto veci vyzerajú takto (príklad). Postupne skontrolujte každú z nich.

  • Pripravte si jeden otvorený vektorový súbor vo formáte .pdf, ktorý sa dá upravovať, s umeleckým dielom v jednej samostatnej vrstve.
  • Všetky základné grafické prvky musia byť umiestnené v “bezpečnej oblasti”.
  • Pozadie grafického návrhu by malo vyplniť celú “tlačovú plochu”.
  • Logo a texty ohýbajte podľa usmerňovacej mriežky, inak budú rovné texty na poháriku vyzerať ohnuté.
  • Všetka grafika použitá v grafickom návrhu by mala mať kvalitu aspoň 300 dpi.
  • Umiestnite všetky grafické prvky do súboru, neprepájajte ich.
  • Konvertovať všetky písma na krivky.
  • Nepoužívajte linky tenšie ako 1 bod. pretože sa môžu líšiť od vzhľadu na obrazovke.
  • Dávajte pozor na malý text pod 6 bodov. ako aj drobné symboly ako ©, ™, ® atď., pretože nemusia byť čitateľné.
  • Pre tmavočiernu farbu použitú na jednofarebnom pozadí použite C30 M30 Y30 K100.
  • Všimnite si, že malé rozdiely (do 20 %) medzi farbami môžu byť na výslednej tlači sotva viditeľné.
  • Používajte len farby CMYK. Farby z iných priestorov, ako sú Pantone, RAL atď., sa automaticky prevedú na CMYK a výsledky takéhoto prevodu nemôžu byť základom pre reklamáciu.
  • Zvážte, že rôzne vzory, ako aj vodorovné línie, ktoré sa tiahnu okolo šálky, sa nemusia spojiť na zvislom šve šálky. Vertikálne posuny môžu byť až niekoľko mm.
  • Vzhľadom na rozdielnosť použitého papiera sa biela farba a teplota vonkajšej vrstvy pohára môže líšiť od vnútornej vrstvy, balenia a tesnenia.
Grafický dizajn značkových ekologických papierových pohárov, pohárov na zmrzlinu, porciovaného cukru prispôsobených individuálne vytlačenému logu: rainbowcups prispôsobený grafický dizajn papierových pohárov

2. Kontrola farieb

Veda o farbách je zložitá záležitosť

Hodnotenie farieb je veľmi zložitá téma, pretože závisí od: toho, ako vnímame farby v našej mysli (spracúva ich v závislosti od susedných farieb a vzorov), nášho veku (starší ľudia majú tendenciu vidieť farby teplejšie), toho, koľko typov farebných receptorov máme v oku (zvyčajne má každý 3, ale sú ľudia, ktorí majú 4 alebo 2). V prípade tlačeného náhľadu to závisí od techniky tlače, podkladu tlače (typ papiera alebo priehľadného plastu) a zdroja svetla (keďže vidíme svetlo odrazené od tlače). V prípade priehľadných plastových pohárov sa to tiež komplikuje, pretože farba potlače závisí od farby pod ňou (napríklad biele pozadie pridané kvôli lepšej odrazivosti) alebo od farby nápoja naliateho do pohára. V prípade hodnotenia farieb pomocou počítačov je situácia ešte zložitejšia, pretože 99 % počítačových obrazoviek nie je schopných zobraziť farby tlače (sú mimo ich farebného priestoru). Veľmi dôležitou témou je aj technika tlače, pretože farby definované v CMYK nie sú definitívne, ale len pomery farieb, ktoré sa majú miešať. Okrem toho existujú tolerancie pri tlači a výrobe, takže farby na konečnom výrobku sa môžu líšiť o +/-15 % od hodnôt návrhu.

Naozaj sa oplatí venovať chvíľu času a prečítať si základy na Wikipédii o farebnom priestore, farbáchfarebnom videní všeobecne.

V dokonalom svete by malo byť všetko kalibrované, ale v skutočnosti je práca so zákazníkom na diaľku naozaj ťažká a často dokonca nemožná, pretože prevyšuje cenu samotného výrobku. Takže aj keď ste od zákazníka získali všetky súhlasné stanoviská ku grafickému návrhu, keď príde na finálny produkt, môžete čeliť reklamácii na základe farieb, pretože farby mohol v prvom rade vyhodnotiť veľmi nesprávnym spôsobom.

Farebná korektúra

Nižšie uvádzame niektoré obmedzenia spojené s rôznymi typmi techník overovania.

 

  • V prípade SPR – kalibrovanej tlačenej predlohy (kalibrovanej tlače) sa môžu vyskytnúť farebné odchýlky spôsobené rozdielmi v technológii tlače a použitom substráte (typ papiera), ako aj typom svetla použitého na jej posúdenie. Musí sa použiť prirodzené denné svetlo alebo kalibrovaný zdroj svetla, inak môže hodnotenie farieb v umelom svetle viesť k chybám, napríklad hnedá farba môže vyzerať fialovo. Niektoré papiere odrážajú svetlo inak ako iné a podobne niektoré papiere nasiaknu farbami oveľa viac ako iné, čo ovplyvňuje aj farby. Kalibrácia pomáha zmierniť niektoré z týchto problémov, ale nie je dokonalá. Ak máte veľkú zákazku a klient je citlivý na svoje firemné farby, je to najlepší spôsob, ako vyhodnotiť farby.

 

  • V prípade vytlačeného náhľadu (nekalibrovaná tlač) sa môžu vyskytnúť farebné odchýlky spôsobené rozdielmi v technológii tlače a použitom podklade (typ papiera), ako aj reprodukciou farieb nekalibrovanou kancelárskou tlačiarňou alebo online tlačiarňou. Okrem toho pridáme všetko, čo bolo povedané predtým o svetle a papieri. Neočakávajte, že dostanete to, čo vidíte.

 

  • V prípade digitálneho náhľadu (kalibrovaný počítačový monitor ) sa farby budú líšiť v dôsledku odlišnej reprodukcie farieb vášho monitora (vyžarujúce vs. reflexné), často nedostatočnej konfigurácie grafického softvéru alebo nedostatočnej kalibrácie. Monitory tiež používajú emisný zdroj svetla, keď je tlač reflexná. Počítačové monitory na pokrytie farebného priestoru CMYK musia mať 99% pokrytie farebného priestoru AdobeRGB alebo DCI-P3. Tieto monitory sa označujú ako široká škála a mnohí predajcovia pre ne majú iné marketingové názvy, napríklad dreamcolour alebo iné. Napriek tomu neočakávajte, že dostanete presne to, čo vidíte.

 

  • V prípade digitálneho “náhľadu” (štandardný počítačový monitor ) sa farby budú líšiť v dôsledku odlišnej reprodukcie farieb vášho monitora a obmedzeného farebného priestoru, ktorý dokážu reprodukovať. Okrem toho im chýba akákoľvek kalibrácia monitora a softvéru. Monitory používajú emisný zdroj svetla aj vtedy, keď je tlač reflexná. Farby tlače nie je možné zobraziť na monitoroch sRGB, pretože ich farebný priestor je jednoducho menší. Použitie takéhoto nastavenia na hodnotenie farieb je najhorší nápad zo všetkých, jednoducho neočakávajte, že dostanete to, čo vidíte.

Hlavným účelom každej korektúry je všeobecné posúdenie grafického návrhu, rozloženia prvkov, veľkosti a správnosti textov, ale nikdy nebude na 100 % odrážať konečnú podobu tlače, najmä farieb.

Preto sa uistite, že váš zákazník tomu všetkému rozumie a že ste mu to nevysvetlili skratkovito. V opačnom prípade môžete čeliť reklamácii zákazníka.

Odpoveď na otázku, či môžeme urobiť len malú skúšobnú sériu, len niekoľko kusov vášho značkového výrobku na posúdenie farieb? Je to áno aj nie.

Vzhľadom na to, ako je organizovaná naša výroba, by vás to stálo rovnako ako MOQ (minimálne objednané množstvo), takže často je to rovnaké ako objednať 1000 papierových pohárov na mieru, takže to jednoducho nerobíme samostatne. Upozorňujeme tiež, že naše techniky tlače sa menia, takže pri objednávke 1000 a 100 000 šálok používame iné techniky, čo môže mať vplyv aj na farby. Existuje však aj iný spôsob, ako skontrolovať, ako bude dizajn na šálke vyzerať – pozri vyššie (nožnice a páska).

Bojíte sa, že farby v tlači budú pôsobiť tak, ako chcete?

Objednajte si vzorový výtlačok (SPR ) – vytlačený náhľad, ktorý je kalibrovaným digitálnym výtlačkom simulujúcim farby konečného produktu, a pozrite si ho u seba doma pri rôznych svetelných podmienkach. Uvedomte si však, že drobné odchýlky vo farbách sú stále možné v dôsledku použitia rôznych druhov papiera a techník tlače, ale napriek tomu je to oveľa lepšia metóda hodnotenia farieb ako pohľad na nekalibrovaný počítačový monitor s obmedzeným farebným priestorom sRGB.

Grafický dizajn značkových ekologických papierových pohárov, pohárov na zmrzlinu, porciovaného cukru prispôsobených individuálne vytlačenému logu: SPR-Sample_Printout

3. Kontrola umiestnenia a veľkosti

Zaujíma vás, ako bude vyzerať váš vybraný produkt s potlačou na mieru?

Objednajte si službu vizualizácie produktu (VIS) a my ju pripravíme na základe hotového grafického návrhu, ktorý nám poskytnete. Je to 2D vykreslenie 3D modelu s vašou grafikou.

Grafický dizajn značkových ekologických papierových pohárov, pohárov na zmrzlinu, porciovaného cukru prispôsobených individuálne vytlačenému logu: rainbowcups prispôsobený grafický dizajn papierových pohárov
Grafický dizajn značkových ekologických papierových pohárov, pohárov na zmrzlinu, porciovaného cukru prispôsobených individuálne vytlačenému logu: KPI-200TW (10) Termálny dvojstenný (TW) papierový pohár na kávu s individuálnou potlačou 200-250 ml, 8 oz (VIS2)

Grafický návrh značkového papierového pohára na šablóne rainbowcups’

Vizualizácia (3D render)

Konečný produkt (skutočný obrázok)

Ďalšie príklady vizualizácií papierových pohárov s vlastnou tlačou (VIS):

Grafický dizajn značkových ekologických papierových pohárov, pohárov na zmrzlinu, porciovaného cukru s individuálne vytlačeným logom: vizualizácia grafického dizajnu papierových pohárov (66)
Grafický dizajn značkových ekologických papierových pohárov, pohárov na zmrzlinu, porciovaného cukru prispôsobených individuálne vytlačenému logu: vizualizácia grafického návrhu papierových pohárov (40)
Grafický dizajn značkových ekologických papierových pohárov, pohárov na zmrzlinu, porciovaného cukru prispôsobených individuálne vytlačenému logu: vizualizácia grafického návrhu papierových pohárov (45)
Grafický dizajn značkových ekologických papierových pohárov, pohárov na zmrzlinu, porciovaného cukru prispôsobených individuálne vytlačenému logu: vizualizácia grafického návrhu papierových pohárov (51)
Grafický dizajn značkových papierových ekologických pohárov, pohárov na zmrzlinu, porciovaného cukru prispôsobených individuálne vytlačenému logu: vizualizácia grafického návrhu papierových pohárov (10)

4. Najlepší spôsob, ako celkovo skontrolovať grafický dizajn značkového papierového pohára

Vezmite do rúk pásku a nožnice!

Jednoducho si objednajte SPR (kalibrovaný vzorový výtlačok), prípadne si vytlačte grafický návrh bez škálovania zo šablóny rainbowcups v mierke 1:1 (ale nebudete môcť správne vyhodnotiť farby). Vystrihnite ho nožnicami pozdĺž línie rezu a zlepte strany tak, aby vznikol pohár bez dna. Umiestnite ho na existujúci biely pohár alebo iný papierový pohár.

Zvážte, že rôzne vzory, ako aj vodorovné čiary, ktoré sa tiahnu okolo pohára, sa nemusia spojiť na zvislom šve papierového pohára. Vertikálne posuny môžu byť až niekoľko mm, čo môže mať za následok iný výsledok, ako sa predpokladalo (pozri príklad vedľa, je to šitie, ale myšlienka je rovnaká).

Potom skontrolujte, či majú všetky texty a logá správnu veľkosť, či sú na správnych miestach a či sú správne ohnuté. Skontrolujte, či sú texty a logá zreteľne viditeľné a či nie sú skreslené (alebo správne deformované). Napríklad vzhľadom na geometriu papierového pohára (ide o obrátený rezaný kužeľ), ak chcete, aby logo alebo text boli na pohári rovné, musia byť na návrhu ohnuté do žltej mriežky. Ak na návrhu ponecháte rovnú čiaru alebo text, bude sa vnímať ako krivka.

Majte na pamäti, že v dôsledku rozdielov v použitom papieri sa biela farba a jej farebná teplota vonkajšej vrstvy pohára môže líšiť od vnútornej vrstvy, balenia a tesnenia.

Skontrolujte všetko pod denným svetlom a uistite sa, že ste s výsledkom stopercentne spokojní a že ste si vedomí možných nezrovnalostí týkajúcich sa umiestnenia, skreslenia a farieb. Dvakrát skontrolujte všetky texty a grafické prvky, pretože vytlačíme presne to, čo vidíte.

Uistite sa, že ste toto všetko urobili ešte pred konečným prijatím grafického návrhu, pretože po jeho odovzdaní do výroby je už neskoro.

Uistite sa, že váš zákazník je v tejto oblasti dobre poučený a rozumie všetkým týmto otázkam, nuansám, má realistické očakávania a skontroloval grafický návrh správnym spôsobom, inak môžete mať skutočné problémy.

Pokračujte v čítaní tohto odborného sprievodcu o tom, ako si vybrať, objednať a navrhnúť papierové poháre s vlastnou potlačou